ملیکاملیکا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 11 روز سن داره
آریانآریان، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 17 روز سن داره
آنیتاآنیتا، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 22 روز سن داره

بهانه های زندگیم ملیکا و آریان و آنیتا

یک مامان هستم ک شیطونی دخترا و پسرم اینجا می نویسم

نظر سنجی 5

1391/10/5 19:19
نویسنده : مامان
506 بازدید
اشتراک گذاری

 سلام به تمام دوستان خوبم

خیلی از مادرهایی که کودک‌شان در سنین بین 2 تا 5 سالگی به سر می‌برد، به موضوع فرزند دوم فکر می‌کنند. حتی اگر تکلیف‌تان را با خودتان کاملا هم روشن کرده باشید، ممکن است در مورد بعضی از دلایل هنوز تردید داشته باشید.راستش من خودم خیلی فکرم درگیره از طرفی بچه دوم خیلی دوست دارم مخصوصا اینکه مامان و بابام هستن و تو بزرگ کردنش بهم کمک می کنن ولی از طرفی من دلم می خواد واسه دکتری درس بخونم به کارم برسم مدرسه برم دانشگاه برم و حالا که ملیکا بزرگتر شده دلم نمی خواد دو باره دست و پا بسته بشم لطفا کمکم کنید که چکار کنم ؟
مشکل اصلیم اینه که چون فاصله سنیشون کمه دچار مشکل بشن؟! و مشکل بعدیم خودمم, میترسم  بارداری و زایمان دوم ظاهرم رو خراب کنه و منجر به افسردگیم بشه !!!
اما یه نظریه ایی هم هست که اگر اول و آخر بچه دوم بخواهیم اگه شیر به شیر باشن مادر دویار چاق و لاغر نمیشه, دوبار چاق و لاغر شدن بیشتر پوست و پیر و چروک میکنه و احساس میکنم اینطوری مادر کمتر شکسته میشه, 
من فکر میکنم باید سریع تصمیمو بگیرم اگه یه بچه کافیه که هیچی وگرنه تا دخترمو از شیر گرفتم بجای رژیم اقدام به بارداری دوم کنم و قال قضیه رو بکنم اینطوری بعد از شیردهی دوم یه رژیم اساسی میگیرم اینطوری هم فکر کنم دوتایی با هم همبازی میشن و کار منم کمتر میشه........
فقط کاشکی مامانایی که بین نینیهاشون فاصله سنی کمتر از 3 ساله بیان نظر بدن که آیا دچار مشکل میشن یا نه؟! یا کسی هست که بچه دوم داشته باشه؟تفاوت سنیش با اولی چند ساله؟ممنون عزیزان

نظرسنجی 5 :چه دلایلی برای داشتن

و نداشتن فرزند دوم دارید؟

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان ساحل تپلک نازمن
6 دی 91 1:53
سلام سمیه جان خوبی جیگرطلا?والا من از پس بچه اولی هم برنمیام اصلا دیگه به داشتن بچه دومی فکرم نمیکنم،مرسی گلم


سلام عزیزم. مرسی عزیزم
مامان عاطفه
6 دی 91 3:10
سلام عزیز،گلم خوب هستید?درباره جواب نظرسنجی به نظرمن باید خانمهای شرکت کنند که حداقل دوتا بچه دارن منکه این تجربه ندارم ولی دوستای خودم فاصله سنی بچه اول و دومشون حداقل5سال هست ولی دیدم بعد به دنیا آوردن بچه دومی دیگه دوستام خوشگلی قبلیشون رو ندارن،مرسی گلم


سلام عزیزم . ممنون از نظرت
کژال مامان عایشه
6 دی 91 10:36
سلام خواهرخوب ومهربونم عشق خاله عروسک خاله خوبه؟عزیزم تصمیم من اینکه بین فرزند اول و دوم6سال فاصله باشه،ولی خودت برای خودت تصمیم بگیرمهربونم،چون خودت بهتر شرایط زندگی خودت رو میدونی فدات بشم، بوس بوس بوس بوس بوس(دوستتون دارم)


سلام عزیزه دلم خواهر خوبم . ممنون از نظرت
دایی سعید
6 دی 91 11:17
دلم از دنیا گرفته /غم تو چشمونم نشسته ...


سلام.امیدوارم دنیا رویه خوبش رو هم به شما نشون بده
مامان تپل/اصفهان
6 دی 91 12:47
سلام عزززززیزم خوبی جووووون دلم،بنظرشخصی من اگه میخوای درس ادامه بدی برای مدرک بهتر،فکر داشتن بچه دومی از سرت بیرون کن چون امکان نداره همزمان به هر دوتا برسی ولی اگه قصد ادامه دادن درس نداری هروقت بچه دوم داشته باشی خوبه


سلام عزیزم . ممنون از نظرت .
مامان خوشگل
6 دی 91 12:53
درود برشما=ازچندنفر پرسیدم همه گفتن تو ایندوره از زمان فاصله کودک اول با دوم حداقل 4تا5سال باشه عالیه=سپاس


سلام عزیزم . ممنون از نظرت
مامان راحیل
6 دی 91 19:22
سلام به روی ماه خودت و دخترنازت،نظرات دوستان جالب بود منم با نظرات آنها موافقم ولی عزیزم تصمیم آخر رو خودت بگیر قربون شکل ماهت بشمOK


سلام عزیزم . ممنون از نظرت
سمیرا عامری
6 دی 91 23:31
سلام عزیزم وبلاگت بهترین وبلاگه واقعا بهت تبریک میگم


سلام عزیزم ممنون گلم