ملیکاملیکا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 9 روز سن داره
آریانآریان، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 15 روز سن داره
آنیتاآنیتا، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره

بهانه های زندگیم ملیکا و آریان و آنیتا

یک مامان هستم ک شیطونی دخترا و پسرم اینجا می نویسم

لذتهایه بچه دوم

1393/8/7 15:36
نویسنده : مامان
439 بازدید
اشتراک گذاری

این جمله را شنیده ام که :«آدم باید اول، دومی رو بیاره!»  حالا من هم موافقم. خوب بود اگر می‌شد اول بچه دوم را آورد. برای بچه دوم آدم تجربه‌هایی دارد که سر اولی نداشته. ذوقش کمتر نیست، اما عقل و آگاهی‌اش بیشتر است. مطمئنم که الان اگر آریان بچه اولم بود، این جوش‌های توی صورتش، افتادن بند نافش . زردیش.زخم واکسنش،، گریه‌های گاه و بی‌گاهش، وزنش و خلاصه هر چیز دیگری برایم یک عالمه نگرانی داشت که حالا ندارد. به جای حرص خوردن سر چیزهای بیخود، از بودنش، هر طوری که هست، لذت می‌برم. وقتی خواب است، نمی‌نشینم بر و بر تماشایش کنم که یک وقت دچار سندرم مرگ ناگهانی نوزادان نشود . به جایش شام را ظهر آماده می‌کنم، حمام می‌روم، با ملیکا بازی می‌کنم و خلاصه هر کاری را که نمی‌شود یک‌دستی انجام داد، می‌کنم تا بعد که آریان بیدار شد، بغلم باشد و کیف کنیم.

بزرگ کردن دومی همان سختی‌های فیزیکی‌ای را دارد که اولی داشت. همان شب‌بیداری‌ها، همان شیر دادن‌ها، همان واکسن و همان دکتر و همان آروغ و استفراغ و پس دادن و گریپ میکسچر و این چیزها. اما فشار عصبی‌اش به مراتب کمتر است. خیالت راحت است. می‌دانی که قبلا با همین شیوه یک بچه زنده و سالم بزرگ کرده‌ای و این یکی هم همان طوری می‌شود، نه خیلی بدتر، نه خیلی بهتر. بنابراین خونسردی و این خونسردی به نظرم بهترین چیز است. هم برای مادر، هم برای بچه.

این را گفتم برای آن‌ که بدانید بچه دوم به قدر اولی بحرانی و تکان دهنده نیست. آدم قبلا تکان‌هایش را خورده!

 

 

پسندها (10)

نظرات (4)

ملیحه
8 آبان 93 14:31
خوش به حالت عزیزم دومی رو آوردی
مامان
پاسخ
سلام عزیزم هرچند بزرگ کردن دو تا پشت سر هم سخته ولی خوب شد الان دوتا رو دارم و با هم بزرگ می شن
مامان سامیه
10 آبان 93 8:58
سلام دوست من با نظر شما موافقم وقبول دارم امیدوارم هر دو تاشون سالم وتندرست باشند
مامان
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از نظرت
مامان سامیه
19 آبان 93 10:05
سلام دوست خوبم کوچولوهات خوبند از طرف من هر دوتاشونو ببوس راستی من یک سوال ازتون داشتم چطوری ملیکا کوچولو برای امدن یک نی نی دیگه اماده کردین.یا اینکه الان چه کارهایی رو انجام میدهید که ملیکا حساس نشه یا ضربه روحی نخوره ممنون می شم جواب سوالم وبدهید
مامان
پاسخ
سلام دوست خوبم حتما میام وبلاگت و حسابی بهت توضیح می دم عزیزم الان اصلا وقت ندارم بیشتر خونه مامانم هستم اخه خواهرم نی نیش بدنیا اومده و من خاله شدم هوراااااااا
مامانی و بابایی
29 آبان 93 22:45
خوش بحالت که حالا دومی رو هم داری ایشالا که سلامت باشی تا به سرانجام برسونیشون من هم مدتی به فکر دومی افتادم ولی هنوز تصمیم قطعی رو نگرفتم ایشالا تا سال یعد
مامان
پاسخ
شلام عزیزم ممنون عزیزم بچه دوم خیلی خوبه به نظر من هر کی دو تا بچه می خواد باید پشت سر هم دو تا رو بیاره تا با هم بزرگ بشن ایشالله که نی نی دومت زودی دنیا بیاد