ملیکاملیکا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 4 روز سن داره
آریانآریان، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 10 روز سن داره
آنیتاآنیتا، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 15 روز سن داره

بهانه های زندگیم ملیکا و آریان و آنیتا

یک مامان هستم ک شیطونی دخترا و پسرم اینجا می نویسم

بدون عنوان

1392/2/7 14:00
نویسنده : مامان
463 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عسل مامان

دختر قشنگم خیلییییییییییییییی دوستت داریم

ملیکا یک سال و یازده ماه و نه روزشه

مادر بودن دلخوشی های خاص خودش رو داره


یه روز که موفق می شی دو قاشق بیشتر بخورونی!! به کودکت خودت چهار کیلو چاق می شی


یه شب که خوب و آروم و بی دردسر و زود می خوابه احساس می کنی کوه کندی و ته دلت غنج می ره از این موفقیت عظیــــــــم


وقتی هر روز کلمات جدیدی خلق می کنه و اضافه شون می کنه به ادبیات فارسی انقددددر می خندی تا غش کنی و از یه ور بیفتی

 

(کلمات خنده داری مثل بخشیدکه ترجمه ی سلیسش می شه: ببخشید!!)مخصوصا اگه از دهن خوشبو و ناز یه دخمل کوچولوی دو ساله ی نوک زبونی دربیاد که دیگه واقعااااااااااا غش کردن هم داره

قد می کشی با هر سانت قد کشیدن طفلت و وزن می گیری با هر گرم وزن گرفتنش...

و ... خیـــــــــــــلی چیزای ناب دیگه


دلخوشی مادرانه ی این روزای ما یواش یواش نزدیک شدن به دو سالگی دخترکمون و شمارش معکوس نزدیک شدن به روز تولدشه... اینه دلخوشی مون...

 

دختر قشنگم کمتر از یه ماه دیگه تا روز تولد دو سالگیت مونده و من این روزا با تغییر و تحولات خیلی خیلی زیادی تو وجود نازنینت روبرو هستم.

 

از قول یه کتاب خوب:


""زمانی که به فرزند دو ساله تان می نگرید احتمالا ترکیبی از احساسات خوب و بد خواهید داشت. مشاهده ی این که این کوچولوی شیطان به کودکی مستقل، کنجکاو، و پرشور تبدیل می شود بسیار لذت بخش است. اما خداحافظی با آن کوچولوی وابسته ای که مطابق میل و اراده ی والدینش به کنترل درمی آمد و همیشه نیازمند و خواستار توجه بود، مشکل است...
و ... دو سالگی دوران وحشتناکی نیست، بلکه دوره ای است که در آن شخصیت فردی کودک به تدریج نمایان می شود... (کلیدهای رفتار با کودک دو ساله - مگ زوبیگ)""

 

دخترم دیگه برای خودت خانمی شدی حرفایی شیرینی می زنی و چه به موقع به کار می بریشون.

بعد از دو سه هفته تلاش و کوشش پروژه پوشک گیری با موفقیت به پایان رسید.البته در روز یه وقتایی دوست نداری دستشویی بیایی و با زور باید ببرمت و البته یه وقتایی هم تو شلوارت جیش می کنی . این مرحله از فراز و نشیب های زیادی برخوردار بود.خداروشکر...

مدتیه بفکر از شیر گرفتن مهربان دخترم هستم.آخه چیزی به دوسالگی ملیکاجونم نمونده.اما متاسفانه به روش تدریجی هم اقدام کردم نشد.خداجون کمک کن.خیلی نگرانم.شما مامانهای مهربون که این مرحله رو پشت سر گذاشتید لطفا منو راهنمایی کنید

دختر بیست و سه ماهه من وقتی لباس نو می پوشه با ناز میگه خوشگله...

                                                                                  دوستت دارم عزیزم

میدونم که خیلی آدم متفاوتی هستی و هر از گاهی منو باباتو سورپرایز میکنی .اینم داستان زندگی توست .سپردمت دست خدا .همون که تو رو برام نگه داشت .باورم نمیشه به همین زودی 2 سال گذشت .2 سالی که با تمام دوران زندگیم فرق میکرد .یعنی این منم؟ این منم که اینقدر یه موجود دیگه برام مهمه؟ خدایا با مادرا توی اون 9 ماه چه میکنی که اینجور از خود گذشته میشن؟

خدایا این بزرگترین و زیباترین و سخت ترین تجربه زمینی رو از من بپذیر و کمکم کن ازش سربلند بیرون بیام.خدایا هممون بدجوری محتاجتیم چه اونایی که میدونن هر چی دارن از خودته چه اونایی که زیادی خودشونو جدی گرفتن.

خدایا دوستمون داشته باش .همین ما را بس است .

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

مامان عاطفه
7 اردیبهشت 92 17:03
سلام سمیه خانمی خوبی گلم؟از دیشب تا الان که 5عصر هست وصل شدن به وبلاگت غیرممکن بود،در ضمن بازم زیبا نوشتی


سلم عزیزه دلم .مرسی گلم . مرسی که با تمام مشکلاتی که هست به وبلاگم سر می زنی و نظر می زاری
میتراقاسمی
7 اردیبهشت 92 17:13
چه عجب وبلاگت درست شد،مثل همیشه قووووووووشگل نوشتی،امیدوارم دخترت عروس بشه


سلام عزیزه دلم . مرسی گلم
مامان راحیل
7 اردیبهشت 92 18:22
سلام به روی ماه خودت و دخترنازت که الهی قربون این دخمل خوشگل بشم،سمیه جان واقعا با نوشتهات حسابی غوغا میکنی تبریک میگم محشرنوشتی مرسی


سلام عزیزه دلم .از اینکه شما رو دارم خیلی خوشحالم .مرسی که هستید
خدیجه جنوبی
7 اردیبهشت 92 18:56
سلام دوست عزیزم خوبی نازنینم خداوند دخترت را واست حفظش کنه نوشتهای شما عزیزدل پراز احساس و خواندنی است*ممنونم*


سلام عزیزه دلم ممنون که با نظراتت منو خوشحال می کنی
سمیرا عامری
7 اردیبهشت 92 20:35
سلام خوشگل بانو خوبی عزیزم با این دلنوشته های قشنگت دل مارا بدجور بردی=راستی عزیزم امروز برقراری ارتباط به وبلاگت امکان پذیر نبود.


سلام عزیزه دلم مرسی بابت همه چی .عزیزم ممنون که به ما سر می زنی
مامان خوشگل
7 اردیبهشت 92 21:52
فوق العاده خوشگل نوشتید


مرسی گلم
مامان الهام
7 اردیبهشت 92 22:37
انشاالله دخترت120ساله بشه


مرسی گلم
گلشن
7 اردیبهشت 92 23:16
سلام ابجی گلم .زیبا نوشتی


سلام عزیزه دلم . کاشکی می تونستم ...........
بابکی
8 اردیبهشت 92 11:00
سلام عزیزم
بی رودروایسی بگم : بعضی موقا وقتی وبلاگتو می خونم بهت حسودیم میشه به دختر داشتنت !!!! به عشق بینتون
یعنی میشه منم این چنین حسی رو خودم درکش کنم...
ایشا...خدا 120 برای هم نگهتون داره.


سلام عزیزه دلم
عزیزه دلم مطمئن باش که روزی تو هم در وبلاگت از عشق به فرزندت می نویسی .
از اینکه به من سر می زنی خیلی خوشحالم و دلم می خواهد دوستی ما پایدار باشد
عزیزه دلم از خدا می خواهم که بزودی مامان بشی و طعم زیبای مادر شدن رو بچشی
می بوسمت
گلشن
8 اردیبهشت 92 11:29
ابجی چطوری ؟خوبی؟(سپاس عزیزم)


سلام ابجی خوبم . خیلی بی معرفتی تو اصلا به من گفتی ....یه طرفه قضاوت نکن
مامان ساحل
8 اردیبهشت 92 13:11
سلام سمیه جیگری خوبی چطوری؟


سلام عزیزم . مرسی عزیزم شما چطورین؟
گلشن
8 اردیبهشت 92 14:36
سلام عزیزفوق العاده خوشگلم

سلام عزیزه دلم
ایمیلت رو چک کن


گلشن
8 اردیبهشت 92 15:01
سلام عزیزدلم/من دارم به سختی باگوشی به وبلاگت میام نمیتونم فعلا ایمیلم را چک کنم(سپاس)


باشه گلم
گلشن
8 اردیبهشت 92 23:20
سلام عزیزخوشگلم، ایمیلم را چک کردم هیچی نفرستاده بودی که فداتشم من?!!!!!!!!!!!!!!!!!؟


سلام عزیزم . واست فرستادم هر وقت تونستی چک کن .گلم دوستت دارم
گلشن
9 اردیبهشت 92 0:23
سلام عزیزخوشگلم ((سپاس گلم))


سلام عزیزه مهربونم .نمی شه
گلشن
9 اردیبهشت 92 9:34
سلام عزیزفوق العاده خوشگلم/


سلام عزیزه دلم من الان نیستم
مامان الهام
9 اردیبهشت 92 10:21
سلام سمیه جان خوبید آیا برای تولد ملیکا اقوامتون از کرج میان یا نه؟


سلام عزیزم . فکر نکنم من اقوام شوهرم رو دعوت می کنم به همراه مادر پدر و خواهرام که همشون همین جا هستن. انشالله امسال بتونم جشن بگیرم .
میتراقاسمی
9 اردیبهشت 92 13:43
سلام عزیزم خوبی امروز درخدمت لیلامامان مریم و مادرش بودم تا چهارشنبه شیراز هستن.


سلام بهشون سلام منو برسون . خوش بگذره . می بوسمت
مامان الهام
9 اردیبهشت 92 19:51
سلام عزیزم ازتولدش حتمأ چندعکس بزار از باباش هم عکس بزار


سلام عزیزم .چشم عکس میزارم
گلشن
10 اردیبهشت 92 10:32
((روز زن*روزمادر))بر بهترین،مهربونترین،خوشگلترین،گلترین،مادر دنیا،سمیه عزیز و خوشگلم مبارکباد((دوستت دارم))


سلام عزیزه دلم ممنون .
راستی بهت پیام دادم
مامان ساحل
10 اردیبهشت 92 23:57
سمیه جیگری روزت مبارک عزیزم


سلام عزیزه دلم روز شما هم مبارک
خدیجه جنوبی
11 اردیبهشت 92 0:06
سلام دوست عزیزم،روز مقدس مادر را بهت تبریک عرض میکنم


سلام عزیزم .ممنون
سمیراعامری
11 اردیبهشت 92 1:17
سلام خوشگل بانو ازته دل روز مادر را بهت تهنیت عرض میکنم


سلام عزیزه دلم . مرسی گلم
طیبه اسمعیلی بیگی ماهانی
11 اردیبهشت 92 18:37
سلام عزیزم
خوبی گلم؟آقاتون ، خانم کوچولوی گلت چطورن؟
دلم واست تنگیده واسه اون ملیکای ماهت همینطور
چقد قشنگ واسش می نویسی!من که حظ کردم. مطمینم بزرگ بشه خودشم حسابی کیف می کنه!
اینقد خوشگل نوشتی هوس بچه کردم!
روی ماه تو و دختر نازتو می بوسم


سلام عزیزه دلم .ممنون که به من سر زدی مرسی عزیزم . خیلی خوشحال شدم که پیام شما رو دیدم با حرفهایه شما واسه نوشتن وبلاگ دخترم عمر دوباره گرفتم و انگیزه ی شد که بهتر بنویسم چون شما از وبلاگم دیدن می کنید. ما همگی خوبیم خدا رو شکر . ملیکا هم خوبه و خاله ی مهربونش رو از دور می بوسه . عزیزم شما چطورید؟ اوضاع بر وفق مراد هست ؟
می بوسمت .موفق باشی . باز هم به ما سر بزن.